Preskočiť na hlavný obsah

Tip na raňajky I. časť


Viem. Je ťažko začať so stravovaním, ktoré ste si ešte neosvojili. Pravidla viete ale nemáte potuchy ako začať. Prešla som si tým. Zo začiatku som jedla len praženicu a slaninku so zeleninou. A jesť stále to isté dookola? Po 2 týždňoch by ste vajcia už nechceli ani vidieť a Paleu by ste dali zbohom. Budte však vytrvalí. Študujte. Máme veľa publikacií na túto tému. Internet obsahuje veľa informácií. Keď ste aspoň malinko jazykovo zdatný zvládnete ponachádzať rôzne chutné recepty. Alebo stačí inšpirovať sa tu! :)



Prinášam Vám tipy - inšpirácie na správne paleo raňajky!

1. Varené vajíčka s Dusenou zeleninou na masle

2. Zelenina (čo záhrada dala :D) s olivovým olejom + pečená tekvica okorenená grilovaním korením, alebo klasicky soľou + čiernym k.; skúste nakoreniť americkými zemiakmi, alebo údenou paprikou

3. Zelenina (čo záhrada dala :D) + Karfiolová omeleta
Karfiol si večer predtým predvarte. Ráno si ho popražte na masle a pridajte (už v pohári) rozšľahané vajíčka a polejte ním karfiol. Potom postupujeme ako obvykle pri omelete.

4. Cuketové lečo - popražíme cibuľku a preplisovaný cesnak na kokosovom oleji, 
pridáme cuketu a cherry paradajky posypeme oreganom, čiernym k. a soľou, 
chvíľu prudko restujeme a potom prikryjeme a podusíme.

5. Schwarzwaldská šunka + Paradajkový šalát a la Sicília - paradajky nasekáme
 pridáme cibuľku nakrájanú nadrobno,  nasekanú bazalku a pokvapkáme olivovým olejom

6. Zelenina (čo záhrada dala :D) + rybací šalát - konzerva tuniaka v olivovom oleji, 2 vajíčka na tvrdo, červená cibuľa, čerstvý prípadne sušený kôr a petržlen, červená paprika, čierne korenie, soľ. Všetko nasekáme nadrobno zamiešame s tuniakom a okoreníme. 

7. Paleo sushi - riasi nori, omeleta, plátkový kozí syr,
 uhorka a mrkva nakrájaná na rezančeky. Postupujeme ako pri klasickom sushi.  Na riasi dáme omeletu z kraja navrstvíme kozí plátkový syr, zeleninu. Nezabúdajte treba na kraji nechať priestor na zalepenie, keď budeme vytvárať valček.

8. Banánový chlieb (recept) + mascarpone bez laktózy
prípadne si na to dajte maslo, schwarzwaldskú šunku  alebo ovocie :)

9. Avokádo v slaninke + zelenina 

10. Avokádové pesto + na sezamovej/ľanovej placke: 100g sezamu, 100g ľanových semien, 2 cibule, 1 cesnak. Cibuľu a cesnak rozmixuje na pyré. 180g semienok rozmixujeme a 20g necháme v celosti. Zmiešame dokopy a dáme zapiecť na 20minút pri 170C.


Samozrejme posledná (8.) varianta patrí do Sladkého palea :)!

Vaša

zdroj obrázka: www.regentsprep.org

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tip na raňajky II. časť

Opäť sú tu inšpirácie na paleo raňajky!
Hneď v úvode by som sa Vás chcela opýtať. Máte záujem o tipy na večeru? Zo skúsenosti môjho okolia viem, že najväčším problémom je "Čo môžem jesť na raňajky, keď sa vzdám múky?" Samozrejme nemôžete jesť len praženicu alebo šaláty. To po Vás nechcem :). Sú rôzne iné možnosti. Preto tu máme druhé kolo, čo dobré si ukuchtiť na raňajky. Ja osobne dávam prednosť slaným variaci-am. Nabudúce Vám  prezradím aj sladké možnosti.

 Prinášam ďalšie tipy:

1.Zapečený grep - recept

2. Lososovo-omeletové sushi  Tri ingrediencie a máte hotovo :),
recept v publikácií: Daniel Green - Paleo dieta 

3. Zapečené avokádo s volským okom  Avokádo nakoreníme podľa chuti (olivový olej, cesnak, čierne korenie),   surové vajíčko umiestníme na miesto odkiaľ sme vybrali kôstku  a dáme zapiecť na  10-15 min. pri teplote 180.C
4. Tekvicové lievance  recept v publikácií: Sladkosti bez výčitiek
5. Praženica a cviklovo-mrkvový šalát
6. Omeleta so špenatom

 7. Avokadovo-paradaj…

Paleo potraviny, váš nový jedálniček!

Pomer vášho nového jedálnička je:
zelenina 45-50% + tuky 25% + živočíšne bielkoviny 25 % 1. základ tvorí zelenina. Áno Paleo neznamená jesť len mäso. Stretla som sa s označením, že Paleo je mäsová diéta. Nie! Vo svojej podstate je Paleo strava zeleninová. Správny paleožrút konzumuje viac zeleniny ako mäsa. Vysoký podiel zeleniny v našom jedálničku zabezpečí vlákninu, vitamíny, minerály a enzýmy. K nej tiež zaradzujeme hríby a morské riasy. 2. Tuky sú pre naše „prepnutie“ zo sacharidového režimu do tukového podstatne dôležité. Predovšetkým hovorím o živočíšnych a stabilných - rastlinných ako kokosový a olivový olej. So slnečnicovým olejom sa nadobro rozlúčte. Nahraďte ho bravčovou masťou, kokosovým olejom, maslom, olivovým olejom. Obmedzením sacharidov potrebujeme nový zdroj energie. Zvýšenou konzumáciou tukov a obmedzením sacharidov zaručene nepriberiete. Zapamätajte si, že jedno vylučuje druhé.

3. Mäso nie je dominantnou zložkou nášho jedálnička, avšak nijako mu neublíži ;). Tuky z mäs…

Princíp Paleo stravovania je viac než známi. Múka? Nie! A to nie je všetko.