Ako sa stravovať Paleo mimo domu



Viem, že ako začínajúci paleožrút je ťažké meniť svoje návyky. A hlavne, keď ich je hneď niekoľko.
Rozhodli ste sa prejsť na paleo stravu, buď dobrovoľne alebo zo zdravotného hľadiska. Keď ste ten druhý prípad je mi to ľúto. Vezmite si to z tej lepšej strany. Všetko zlé je na niečo dobré. A verte mi! Práve táto zmena Vám pomôže k lepšiemu životu.

Čo môžeme konzumovať a čo je zakázané sme si už povedali. Ďalší krok kupovania a zbavovania sa veci zo svojej domácnosti už máme tiež za sebou.
Ďalším krokom je stravovať sa Paleo aj mimo domu.


1.prípad
Chodíme do práce. Aspoň si myslím, že ste pracujúci ľud ako ja. A ako sa stravovať v práci bez toho aby sme porušili naše nové stravovanie?
Počas pracovnej prestávky si radi vyvetráme hlavy. Reštaurácie nám ponúkajú rôzne jedlá v podobe denného menu. Je však takéto stravovanie bezpečné?
Odporúčam sledovať popis jedál v dennom menu. Každý jedálny lístok musí mať zoznam Alergénov  obsiahnuté v jedlách.

2.prípad
Najistejšie je variť si doma! Privstať si alebo nachystať raňajky a obed  večer pred spaním. Viem bude to pre Vás zmena ak nie ste navyknutý chystať si jedlo. Možno ani neraňajkujte a prvé jedlo okúsite na obednej prestávke v reštaurácií. Možno si len kúpite bagetu v bufete a takto ďalej existujete  až do večera, kedy dôjdete domov a máte chuť zjesť všetko, čo vidíte. A hlavne rýchlo. Preto táto urýchlená doba vymyslela polotovary plné konzervantov.

Ja viem! Poviete si nie je čas. Nestíham. Uvedomte si však, že k svojmu telu by sme sa mali správať ako k chrámu. Videli ste niekedy v chráme neporiadok? Nie. Leskne sa čistotou a je plná kvetov.
Ak budeme mať čisté, silné a správne fungujúce telo, nebudú Vás ťažiť choroby, reuma, bolesti alebo akékoľvek infekcie. Budete zdravý a hlavne štíhli.

Základ je strava, ktorá predstavuje 80% úspechu. 20% predstavuje pohyb.

Ak chceme byť zdravý musíme si vypestovať ďalší návyk. A to nachystanie si stravy na nasledujúci pracovný deň.

Osobná skúsenosť
Zo začiatku som si chystala len raňajky + desiatu a olovrant vo forme (mrkvových tyčiniek s pestom alebo dipom, orieškov, ovocia).
Na obed som chodila do reštaurácie ako som Vám načrtla v prvom prípade. Sledovala som zoznam alergénov. Po čase (po prechode zo sacharidov na tuky), mi moje telo samo dávalo najavo, čo je pre neho správne. Preto si obed v reštaurácii doprajem len raz za čas a výhradné si chystám jedlo doma. Viem čo všetko obsahuje a mám istotu, že jem kvalitnú stravu bohatú na  zdravé tuky a vitamíny.

Výhody
Bude sa Vám to zdať nemožné všetko stíhať. Začiatky sú vždy ťažké. Prvou výhodou je, že v priebehu 2 týždňov si na to zvyknete a budete si vedieť zorganizovať čas.
Ďalšia výhoda je, že aj keď strávite viac času v kuchyni nadobudnete prax a vyskúšate rôzne nové chute. Vaše paleo recepty nebudú len tak ležať na poličke (alebo uložené v počítači) nevyužité.
Poslednou výhodou je, že sa začnete na svoje kulinárske večeri tešiť.  Ja si to ozaj užívam! :)

A ako vraví publikácia Moderné paleo: Nie sme na vojne! Raz za čas si môžeme dopriať niečo zo zakázaného zoznamu! ;) S mierou!

Vaša


Komentáre