Preskočiť na hlavný obsah

Ústna hygiena


Na zdravej údržbe Vášho tela už pracujeme.....ale treba dbať aj o iné dôležité časti. Napríklad mať zdravé ďasná aj zuby :).
Chcem sa s Vami podeliť o moje ranné a večerné rituály. Možno neprezradím nič nové, ale od svojho zubára dostávam pochvaly, že moje zuby vyzerajú belšie a zdravšie.
  

1        Prai Thai Herbs - Kokosová zubná pasta
Tento malý zázrak je správna voľba na moje zuby. Obsahuje veľké množstvo antioxidantov. Základnou zložkou je kokosový olej, ktorý ma niekoľko benefitov a medzi ne patrí vlastnosť silné bieliacich účinkov. Obsahuje tiež borneol, gáfor, mentol, klinčekový olej dobrý na zubné nervy :D, mätu, ktorá je známa svojimi dezinfekčnými účinkami a dokonca zastavuje aj krvácanie.
Zuby si čistím ako každý priemerný človek. Ráno a večer.  Ako píšu jednotlivé stránky o tomto produkte, dokáže vydržať 6 mesiacov pre jednu osobu. A je to pravda. Začala som ju používať od 30.6.2016 a minula sa mi tesne pred Silvestrom - 30.12.2016.

Skúsenosti:
-          Malé množstvo stačí na úplne umytie vášho chrupu. Výborné pení! Takže Vám stačí ozaj máličko a vydrží tak dlho.
-          Chuť je neutrálna taká mentolová.
-          Silné ďasná a bez krvácania.
-          Má bieliace účinky. Moje zuby sú po používaní belšie.
-          Dávkovanie je možné za pomoci „špachtle“, ktorú si s trochou pasty (skôr konzistenciou zlepenej hrudky) vložíte do úst. A tú narážame na problém. Ozaj je hygienickejšie mať tú špachtľu sám pre seba ale ako ju uložiť? Na vrchnák pasty?
-          Pri cestovaní si ju musím špeciálne baliť. Prvotne som ju rolovala do hygienky.  Po čase som to vyšperkovala a špachtľa má ozaj vlastnú fľaštičku. Ešteže som si raz kúpila tú divnú nátierku z tesca! Fľaštička je akoby na mieru spravená :).

2.      Výplach kokosovým olejom.
Ide o tzv. detoxikačnú metódu z krajiny Indie.  Na čo je to dobré? Naše ústa sú hniezdom pre baktérie a mikroorganizmy. Počas vyplachovania sa v ústach aktivujú enzýmy, ktoré tieto baktérie, plesne, toxíny a ďalšie mikroorganizmy jednoducho vytiahnu do oleja z našich úst.

Na výplach Vám stačí kvalitný olej – kokosový, olivový alebo slnečnicový. Indovia používajú olej sezamový. Ten je na naše pomery trochu pridrahý ;).



Ako postupovať:
Naberiete si jednu polievkovú lyžicu oleja a pomaly ho v ústach premieľajte 20 minút. Výplach by sa mal robiť nalačno, inak hrozí vyvolanie dávenia, aj keď pri kokosovým oleji sa mi to nikdy nestalo. Skúšala som aj olivový ale chuťovo mi vyhovuje práve kokosový. Počas premieľania sa Vám do oleja pribalia sliny, to je v poriadku. Len vydržte.
Výplach neprehĺtajte, tým by ste zničili účel vyplachovania úst. Chceme sa predsa zbaviť toxínov nie?
Prvýkrát sa mi podarilo vydržať 10 minút. Žiaľ stále som bola vyrušená, a či som chcela alebo nie musela som olej vypľuť.  Po samotnom akte si opláchnite ústa čistou vodou.
Po použití mám pocit, že si zuby vytvoria ochrany filter.

Používať raz denne. Ja používam raz týždenne. Väčšinou v úvode týždňa ako správny štart do pracovného kolotoča. Ak sa necítite práve najlepšie, používajte 3 za deň. Najviac mi pomáha práve v období, keď mám pocit škriabania v hrdle. Na ďalší deň, klop, klop, klop ani stopy po začínajúcom zápale.

Benefity:
Bieli zubnú sklovinu, Lieči zápaly ďasien, Redukuje bolesti hlavy, znižuje stres, zvyšuje energiu, znižuje nespavosť, Pomáha pri opici, znižuje bolesti... Viac benefitov nájdete na tomto odkaze.

3.      Ústna domáca voda
Kupované ústne vody mi nevyhovujú. Sú na môj vkus veľmi drastické. Napríklad ružový Listerin mi vypaľuje chuťové poháriky. Preto som pri potulkách na stránke www.home-made.cz našla recept na domácu šalviovú ústnu vodu. Neviem si ju vynachváliť. Už som si urobila tretiu. Ešte, že mi rastie na záhrade. Recept nájdete tu.

4.      Presýpacie hodiny na čistenie zubov
V roku 2008 som pri návšteve blogového kamoša nadšene výskala pri detských presýpacích hodinách, ktoré mál prilepené v kúpeľný po predchádzajúcich majiteľov. A tak som jedny od neho dostala pri ďalšom stretnutí. Moje presýpacie hodiny majú 3,5 minúty, a presne tak dlho si čistím zuby. Výborná pomôcka nie len pre deti ale aj dospelých.

zdroj: živá kultúra


Komentáre

  1. Ja som skusala kokosovy vyplach, ale neviem nejak som velmi nevidela ucinky je, ale pravda, ze som to nevydrzala robit pravidelne. Mozno to vyskusam opat :)
    LIFE IN PICTURES BY LU

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Stanka a obrázok pasty nepripojíš?=) Resp. kupuješ ju na tej stránke home-made, čo spomínaš v článku? A zubár hovorí čo? =D Resp. návšteva u zubára? Očividne je to už dlhšie, čo máš takúto rutinu, takže predpokladám, že tam nejaká prehliadka bola a nejaké výsledky.=)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno BB mám to nafotené ...ale k notebooku sa dostanem až večer.....chcela som to nahodiť hneď ako to bude možné tak sa skús pozrieť zajtra :) a bude to tu :)

      v článku aj píšem, že zubár je s mojou sklovinou spokojný....dokonca nepotrebujem robiť tak často dentálnu hygienu...zubný kameň je preč :) a čo je dôležité nekrvácajú mi ďasná :)

      Odstrániť
  3. u každej veci je potrebne dlhšie skúšanie dokiaľ dosiahneme určitý výsledok....určite odporúčam aspoň cely týždeň robiť výplach :) a zaručujem, že už si nadobudnete zvyk a už to budete brať úplne bežne ako čistenie zubov :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tip na raňajky II. časť

Opäť sú tu inšpirácie na paleo raňajky!
Hneď v úvode by som sa Vás chcela opýtať. Máte záujem o tipy na večeru? Zo skúsenosti môjho okolia viem, že najväčším problémom je "Čo môžem jesť na raňajky, keď sa vzdám múky?" Samozrejme nemôžete jesť len praženicu alebo šaláty. To po Vás nechcem :). Sú rôzne iné možnosti. Preto tu máme druhé kolo, čo dobré si ukuchtiť na raňajky. Ja osobne dávam prednosť slaným variaci-am. Nabudúce Vám  prezradím aj sladké možnosti.

 Prinášam ďalšie tipy:

1.Zapečený grep - recept

2. Lososovo-omeletové sushi  Tri ingrediencie a máte hotovo :),
recept v publikácií: Daniel Green - Paleo dieta 

3. Zapečené avokádo s volským okom  Avokádo nakoreníme podľa chuti (olivový olej, cesnak, čierne korenie),   surové vajíčko umiestníme na miesto odkiaľ sme vybrali kôstku  a dáme zapiecť na  10-15 min. pri teplote 180.C
4. Tekvicové lievance  recept v publikácií: Sladkosti bez výčitiek
5. Praženica a cviklovo-mrkvový šalát
6. Omeleta so špenatom

 7. Avokadovo-paradaj…

Paleo potraviny, váš nový jedálniček!

Pomer vášho nového jedálnička je:
zelenina 45-50% + tuky 25% + živočíšne bielkoviny 25 % 1. základ tvorí zelenina. Áno Paleo neznamená jesť len mäso. Stretla som sa s označením, že Paleo je mäsová diéta. Nie! Vo svojej podstate je Paleo strava zeleninová. Správny paleožrút konzumuje viac zeleniny ako mäsa. Vysoký podiel zeleniny v našom jedálničku zabezpečí vlákninu, vitamíny, minerály a enzýmy. K nej tiež zaradzujeme hríby a morské riasy. 2. Tuky sú pre naše „prepnutie“ zo sacharidového režimu do tukového podstatne dôležité. Predovšetkým hovorím o živočíšnych a stabilných - rastlinných ako kokosový a olivový olej. So slnečnicovým olejom sa nadobro rozlúčte. Nahraďte ho bravčovou masťou, kokosovým olejom, maslom, olivovým olejom. Obmedzením sacharidov potrebujeme nový zdroj energie. Zvýšenou konzumáciou tukov a obmedzením sacharidov zaručene nepriberiete. Zapamätajte si, že jedno vylučuje druhé.

3. Mäso nie je dominantnou zložkou nášho jedálnička, avšak nijako mu neublíži ;). Tuky z mäs…

Princíp Paleo stravovania je viac než známi. Múka? Nie! A to nie je všetko.