Preskočiť na hlavný obsah

Tip na raňajky II. časť


Opäť sú tu inšpirácie na paleo raňajky!
Hneď v úvode by som sa Vás chcela opýtať. Máte záujem o tipy na večeru? Zo skúsenosti môjho okolia viem, že najväčším problémom je "Čo môžem jesť na raňajky, keď sa vzdám múky?" Samozrejme nemôžete jesť len praženicu alebo šaláty. To po Vás nechcem :). Sú rôzne iné možnosti. Preto tu máme druhé kolo, čo dobré si ukuchtiť na raňajky. Ja osobne dávam prednosť slaným variaci-am. Nabudúce Vám  prezradím aj sladké možnosti.

 Prinášam ďalšie tipy:

1. Zapečený grep - recept

2. Lososovo-omeletové sushi 
Tri ingrediencie a máte hotovo :),
recept v publikácií: Daniel Green - Paleo dieta 

 3. Zapečené avokádo s volským okom
 Avokádo nakoreníme podľa chuti (olivový olej, cesnak, čierne korenie),
  surové vajíčko umiestníme na miesto odkiaľ sme vybrali kôstku 
a dáme zapiecť na  10-15 min. pri teplote 180.C

4. Tekvicové lievance
 recept v publikácií: Sladkosti bez výčitiek

5. Praženica a cviklovo-mrkvový šalát

6. Omeleta so špenatom

 7. Avokadovo-paradajkový šalát s rukolou
 recept v publikácií: 500 paleo receptu

8. Perníkové jablká pražené na kokosovom oleji s orieškami a slaninkou
recept v publikácií: Dobre živení

9. Šaláty rôzneho druhu
 základ tvorí listová zelenina buď rukola, špenat, ľadový šalát, mix šalátov
sušenné paradajky v olivovom oleji (zoženete v bille alebo dmku)
vajíčko na tvrdo , apari v olivovom náleve, olivy
 a posledná zložka semienka a orechy. 

10. Paleo kaša! :) 
a jej rôzne podoby: 1.; 2; 3(je potrebné rolovať :)); 4

Súvisiaci  článok: Tip na raňajky prvá časť

Komentáre

  1. ojoooj... lososové sushi :D hneď by som zlupla... :D len už sa vidím ako toľko "pracujem" na raňajkách...vďaka za biskupský chlebík od prababky, čo zasa nie je taká zlá varianta - oriešky, ovocné želé... dosť ma to nabije.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. začiatok býva stále ťažký :) teraz to zvládam za polovicu času, neuveríš raňajky ako chlebík a šunka ma už ani nenapadnú :D

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Smoothie (smúty) – prečo je také zdravé a pár tipov na prípravu :)

Mixovaná zelenina/ovocie pomáha telu tráviť (zelenina rozsekaná na kúsky má narušenú bunkovú stenu, s ktorou ma telo pri trávení problém. Pri žutí, zeleninu tak nerozdrvíme ako mixovaním). Čo značí, že získame maximum vitamínov a výživných látok. Oproti šťave obsahuje väčšie množstvo vlákniny! Vláknina napomáha dobrému tráveniu, cukor sa vďaka nej vstrebáva pomalšie a stabilnejšie, zasýti viac ako šťava. Dodáva energiu, prečisťuje pleť a tráviaci systém, hydratuje a podporuje imunitu.

Základné kroky pre prípravu Smúty: 1. Tekutina (voda; mlieko - paleoťaci nezabúdajte na rastlinné mlieka ako kokosové, mandľové...; zelený čaj, kokosová voda, jogurt biely s najvyššim obsahom tuku aký nájdete) 2. Zelenina ( poväčšine je to špenát, kel, cvikla, uhorka, šalát) túto zložku je možné vynechať keď chcete ovocné smoothie 3. Ovocie 4. Na dosiahnutie hustejšieho smúty je dobre pridať avokádo alebo banán 5. (Ne)Osladenie (túto zložku poväčšine vynechávam ovocie je samo o sebe sladké, tak načo sla…

Prílohy nie len k mäsu.....Nové Inšpirácie

Aké prílohy používať k mäsu, keď sme ryžu a zemiaky vylúčili? Skúsili ste už niekedy bataty a karfiol? Uvariť a rozmačkať s kokosovým mliekom alebo ghee na hladké a chutné pyré? A čo tak zeleninu na pare? Pečenú zeleninu?  Je toľko možnosti, že po takom dlhom čase mi príde ryža a zemiaky ako veľká nuda na tanieri.

1. Pečená koreňová zelenina! 
Skúste nakrájať mrkvu, petržlen, cviklu, kaleráb na malé kúsky.  Pridať celý cesnak, prípadne ešte namixovať maslovú tekvicu navrstviť na plech vystlaný papierom na pečenie. Pokvapkať olivovým olejom nakoreniť a nechať piecť 45min. pri 190 stupňoch? Alebo skúste do zapekanej misky uložiť v štýle ratatouille :)


Pre inšpiráciu:
Pečená zelenina: http://varimepaleo.sk/pecena-korenova-zelenina/
Hranolky: http://varimepaleo.sk/hranolky-sladkych-zemiakov/
Zeler v paradajkovej omáčke: http://varimepaleo.sk/vynikajuci-hazankin-restovany-zeler-so-slaninkou-cibulou-a-paradajkami/

2. Pyré batatové, tekvicové, brokolicové.... Všetky sa pripravujú rovnako. Uvar…