Preskočiť na hlavný obsah

POHYB A CVIČENIE



80% úspechu je v strave a 20% v cvičení. Ja som doteraz toho živým dôkazom. Upravila som stravu a moje telo sa vykresalo bez toho, aby som zabíjala čas v posilňovni.
Človek však zmenou stravy pociťuje aj veľký nával energie a  najradšej by vybehol niekam do prírody alebo sa začne venovať športu. Áno dokonca aj ten najväčší leňoch, ktorý sa nedokázal podstaviť od televízie, dokáže pri správnom princípe stravovania sa dopestovať k peknému telu, a dokonca sa bude venovať aj športu. Chce to len vôľu a malej sebadisciplíny a dokážete svoj život zmeniť. Dokážete to a nepotrebujete jesť žiadne prášky alebo špeciálne kokteily.


Uvedomte si len to, že o svoje telo je treba sa starať. Moje telo, môj chrám. Predstavte si, že by ste uprostred chrámu našli kopec špiny. Pomysleli by ste si to: „To nie je v poriadku.“ A veru, že nie je.

Prívalom novej energie som sa začala zaujímať o samotné cvičenie. Bicyklovala som veľmi rada už od malička. V súčasnej dobe však už nie je na to taký čas. Hlavne, keď vaša polovička žije od Vás hodinu cesty a máva nočné. Času je tým pádom pomenej. Ale vždy keď je dobré počasie naštartujem svoj „ničím výnimočné vymakaný“ bicykel a prevetrám sa.
Keď dôjdem z práce a potrebujem vybiť nadbytočnú energiu siahnem po tzv. cviku podľa kariet. Vďaka knihe Superčlovek som pochopila jeho princíp. Je to ozaj zábava, keď si žrebujete karty a neviete čo presne Vás čaká. Človeku sa aj chce vážne cvičiť, už len pre ten pocit.

Ako to funguje?
Ja som si zvolila cviky: srdce: brušáky, guľa: kliky, zeleň: drepy a žaluď: angličáky
Karty majú číslovanie: 7,8,9,10, Nižník (12), Vyšník (14), Kráľ(18) a Eso(20). V zátvorkách som si zvolila číslo podľa seba. Cvičím každý druhý deň. A ťahám 10 kariet. Ak potiahnem zelenú 10 tak si dám 10 drepov.
Angličáky sú už trochu náročnejšie. Z tých väčšinou uberám :). Takže keď vytiahnem žaluďové Eso tak si ich nedám 20 ale 10. Túto výnimku ozaj robím len pri Angličákoch :D. Ide o to aby sme sa nemordovali a znechutili si tak cvičenie. Chceme sa vlastne zabaviť. A nie, nie je to málo. Vtip je v tom, že pri osvojení Paleo stravovania sa nepotrebujete mordovať hodiny. Stačí Vám Vážne len pár minút.

A čo keď sa mi nechce cvičiť? Nemusíte. Stačí mať pohyb. A dá sa to aj popri Vašej práci. Máte sedavú robotu? Nevadí aj z toho sa dá vyťažiť. Nastavte si budík. Napríklad každú druhú hodinu sa pôjdete prebehnúť hore dole po schodoch.  Sedíte na treťom poschodí? Výborne odteraz výťah nepoužívajte a pekne sa prejdite. Idete niečo kopírovať alebo tlačiť? Tak kopírujte len po jednom tlačive.  Zakaždým sa k svojmu stolu vrátite po ďalší dokument. Buďte ochotný a podujmite sa robiť kolegom kávu. Snažiť sa o takéto maličké aktivity Vám pomôžu k lepšej postave.

Nájdite si akúkoľvek zámienku aby ste vyšli z vašej komfortnej zóny a tak potlačili lenivca v sebe. Pohybovali sa aspoň pri takýchto aktivitách.

Posledný cvik, ktorý by som Vám chcela načrtnúť osobne rada používam pri sťahovaní brucha alebo pri rychlej chôdzi. Tabata je intenzívny tréning, ktorý pozostáva z 20 sekúnd maximálnej aktivity a 10 sekúnd odpočinku opakujúcich sa za sebou 8-krát. 
Čoskoro začnem s novým cvikom. Už od konca januára som si povedala, že to skúsim s kettlebellom. Viacero priaznivcov a vyznávačov Paleo stravy odporúčajú práve kettlebell. Plánujem s kettlebellom cvičiť hlavne vonku, v teplých mesiacoch :). Už mám niečo aj načítané a nejaké tie cviky vyskúšané ale o ňom už v inom článku a podrobnejšie.  

Zdroj obrázkov: https://www.tabataworkout.cz
https://betalist.com/@todayfit
 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tip na raňajky II. časť

Opäť sú tu inšpirácie na paleo raňajky!
Hneď v úvode by som sa Vás chcela opýtať. Máte záujem o tipy na večeru? Zo skúsenosti môjho okolia viem, že najväčším problémom je "Čo môžem jesť na raňajky, keď sa vzdám múky?" Samozrejme nemôžete jesť len praženicu alebo šaláty. To po Vás nechcem :). Sú rôzne iné možnosti. Preto tu máme druhé kolo, čo dobré si ukuchtiť na raňajky. Ja osobne dávam prednosť slaným variaci-am. Nabudúce Vám  prezradím aj sladké možnosti.

 Prinášam ďalšie tipy:

1.Zapečený grep - recept

2. Lososovo-omeletové sushi  Tri ingrediencie a máte hotovo :),
recept v publikácií: Daniel Green - Paleo dieta 

3. Zapečené avokádo s volským okom  Avokádo nakoreníme podľa chuti (olivový olej, cesnak, čierne korenie),   surové vajíčko umiestníme na miesto odkiaľ sme vybrali kôstku  a dáme zapiecť na  10-15 min. pri teplote 180.C
4. Tekvicové lievance  recept v publikácií: Sladkosti bez výčitiek
5. Praženica a cviklovo-mrkvový šalát
6. Omeleta so špenatom

 7. Avokadovo-paradaj…

Paleo potraviny, váš nový jedálniček!

Pomer vášho nového jedálnička je:
zelenina 45-50% + tuky 25% + živočíšne bielkoviny 25 % 1. základ tvorí zelenina. Áno Paleo neznamená jesť len mäso. Stretla som sa s označením, že Paleo je mäsová diéta. Nie! Vo svojej podstate je Paleo strava zeleninová. Správny paleožrút konzumuje viac zeleniny ako mäsa. Vysoký podiel zeleniny v našom jedálničku zabezpečí vlákninu, vitamíny, minerály a enzýmy. K nej tiež zaradzujeme hríby a morské riasy. 2. Tuky sú pre naše „prepnutie“ zo sacharidového režimu do tukového podstatne dôležité. Predovšetkým hovorím o živočíšnych a stabilných - rastlinných ako kokosový a olivový olej. So slnečnicovým olejom sa nadobro rozlúčte. Nahraďte ho bravčovou masťou, kokosovým olejom, maslom, olivovým olejom. Obmedzením sacharidov potrebujeme nový zdroj energie. Zvýšenou konzumáciou tukov a obmedzením sacharidov zaručene nepriberiete. Zapamätajte si, že jedno vylučuje druhé.

3. Mäso nie je dominantnou zložkou nášho jedálnička, avšak nijako mu neublíži ;). Tuky z mäs…

Princíp Paleo stravovania je viac než známi. Múka? Nie! A to nie je všetko.