Preskočiť na hlavný obsah

Moja prvá Paleo pizza :)

S priateľom sme trávili, po dlhšom čase, celý víkend spolu, a tak sme premýšľali, čo dobrého by sme si uvarili. Keďže obľubuje pizzu napadlo ma, že by som skúsila za pomoci tapiokovej múky spraviť paleo verziu tohto vo svete obľúbeného fastfoodu.

Na cesto potrebujeme:
250g tapiokovej múky/škrobu
2 vajcia
2 PL olivového oleja
a vodu izbovej teploty podľa potreby

Rúru si predhrejeme na 195stupňov. Všetko naraz zmiešame a aby cesto nebolo suché pridávame postupne vodu. Výsledný efekt je niečo medzi lepkavým cestom, ktorý ma glazúru ako puding. :D (oveľa vláčnejšie až priam mokré)
Dané cesto vylejeme na plech vystlaným papierom na pečenie. Na vrch dáme opäť papier na pečenie, ktorý z rubej strany je potretý olejom. Potom použijeme rozvalku a vyvaľkáme  tenšie cesto. Odporúčam tento krok nevynechať pizza bude hrubá ako koláč a to nechceme.
Opatrne odlepíme vrchný papier a začneme vrstviť buď bazalkovým domácim pestom alebo pestom z DM. Ja som použila pesto z domáceho medvedieho cesnaku :). Druhú polovicu pizze som natrela  paradajkovým pretlakom. Základ by sme mali a ďalej už pridávame ingrediencie podľa chuti: šunku, salámu, šampióny, papriku, vajíčka, zelenina :) a šup s ňou do pekáča na 25 minút. Upozorňujem, že každá rúra je iná, preto priebežne pizzu sledujte dokiaľ nemá zlatisté okraje.

Vaša

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tip na raňajky II. časť

Opäť sú tu inšpirácie na paleo raňajky!
Hneď v úvode by som sa Vás chcela opýtať. Máte záujem o tipy na večeru? Zo skúsenosti môjho okolia viem, že najväčším problémom je "Čo môžem jesť na raňajky, keď sa vzdám múky?" Samozrejme nemôžete jesť len praženicu alebo šaláty. To po Vás nechcem :). Sú rôzne iné možnosti. Preto tu máme druhé kolo, čo dobré si ukuchtiť na raňajky. Ja osobne dávam prednosť slaným variaci-am. Nabudúce Vám  prezradím aj sladké možnosti.

 Prinášam ďalšie tipy:

1.Zapečený grep - recept

2. Lososovo-omeletové sushi  Tri ingrediencie a máte hotovo :),
recept v publikácií: Daniel Green - Paleo dieta 

3. Zapečené avokádo s volským okom  Avokádo nakoreníme podľa chuti (olivový olej, cesnak, čierne korenie),   surové vajíčko umiestníme na miesto odkiaľ sme vybrali kôstku  a dáme zapiecť na  10-15 min. pri teplote 180.C
4. Tekvicové lievance  recept v publikácií: Sladkosti bez výčitiek
5. Praženica a cviklovo-mrkvový šalát
6. Omeleta so špenatom

 7. Avokadovo-paradaj…

Paleo potraviny, váš nový jedálniček!

Pomer vášho nového jedálnička je:
zelenina 45-50% + tuky 25% + živočíšne bielkoviny 25 % 1. základ tvorí zelenina. Áno Paleo neznamená jesť len mäso. Stretla som sa s označením, že Paleo je mäsová diéta. Nie! Vo svojej podstate je Paleo strava zeleninová. Správny paleožrút konzumuje viac zeleniny ako mäsa. Vysoký podiel zeleniny v našom jedálničku zabezpečí vlákninu, vitamíny, minerály a enzýmy. K nej tiež zaradzujeme hríby a morské riasy. 2. Tuky sú pre naše „prepnutie“ zo sacharidového režimu do tukového podstatne dôležité. Predovšetkým hovorím o živočíšnych a stabilných - rastlinných ako kokosový a olivový olej. So slnečnicovým olejom sa nadobro rozlúčte. Nahraďte ho bravčovou masťou, kokosovým olejom, maslom, olivovým olejom. Obmedzením sacharidov potrebujeme nový zdroj energie. Zvýšenou konzumáciou tukov a obmedzením sacharidov zaručene nepriberiete. Zapamätajte si, že jedno vylučuje druhé.

3. Mäso nie je dominantnou zložkou nášho jedálnička, avšak nijako mu neublíži ;). Tuky z mäs…

Stránky / Odkazy o paleo strave,